Το υπουργείο Εθνικής Αμυνας ζήτησε επισήμως φρεγάτες Belh@arra από την Γαλλία

51

Επιστολή πρόθεση προμήθειας (LoI) απέστειλε στις 4 Ιουνίου το υπουργείο Εθνικής Αμυνας (ΓΔΑΕΕ) στη Naval Group για τις φρεγάτες Belh@arra!

Με την σχετική επιστολή η γαλλική πλευρά έχει στα χέρια της ουσιαστικά μια παραγγελία ενός υποψηφίου πελάτη και τώρα θα αναζητήσει χρηματοδότηση, για το ελληνικό πρόγραμμα.

Σημειώνεται ότι το κόστος της προμήθειας δύο φρεγατών Belh@arra ανέρχεται σε 1,3 δισ. ευρώ, ποσό στο οποίο όμως δεν περιλαμβάνονται καθόλου τα οπλικά συστήματα, ως μονάδες πυρός και αποθέματα πυραύλων, τορπιλών κ.λπ. Αυτό σημαίνει πρακτικώς ότι με την εγκατάσταση των οπλικών συστημάτων, το κόστος ξεπερνά το 1,5 δισ. ευρώ!

Η φρεγάτα Belh@rra έχει μήκος περίπου 121 μέτρα, εκτόπισμα 4.200 τόνους και θα είναι εξοπλισμένη με το νέο ραντάρ ενεργής φασικής διάταξης Sea Fire της εταιρείας Thales με τέσσερα πάνελ τοποθετημένα περιμετρικά του κυρίου ιστού αισθητήρων, Σύστημα Διαχείρισης Μάχης τύπου Setis και το συρόμενο σόναρ τύπου CAPTAS-4 της εταιρείας Thales.

Το πλοίο θα έχει πλήρωμα 125 άτομα και προωθείται από συνδυασμό κινητήρων τεσσάρων diesel (CODAD – Combined Diesel and Diesel) επιτυγχάνοντας ταχύτητα 27-29 κόμβους.

Το πλοίο θα είναι εξοπλισμένο με ένα κύριο πυροβόλο των 76 χλστ της OTO MELARA (εναλλακτικά θα μπορεί να είναι εξοπλισμένο με πυροβόλο των 127 χλστ), 16 εκτοξευτές πυραύλων Aster 30 ή εναλλακτικά θα μπορεί να φέρει πυραύλους Mica VL, 8 πυραύλους επιφανείας-επιφανείας MM 40 Block III Exocet, έξι τορπιλοσωλήνες εξοπλισμένες με τορπίλες MU90, δύο πυροβόλα των 20 χλστ και ένα ελικόπτερο ναυτικής συνεργασίας.

Θέση μας είναι ότι οι Belh@rra είναι ακριβές, περιορισμένου εκτοπίσματος για επιχειρήσεις στην Ανατολική Μεσόγειο και το κυριότερο είναι «μακρινό όνειρο» αφού συντομότερα από το 2026 είναι πρακτικά αδύνατο να ενταχθεί το πρώτο πλοίο στο ΠΝ.

Η λύση, μία και μοναδική για την απόκτηση σοβαρού πολεμικού πλοίου για επιχειρήσεις στην Α.Μεσόγειο είναι οι FREMM, ναυπήγησης του ιδίου ομίλου. Ετοιμοπόλεμα πλοία, δοκιμασμένα σε επιχειρήσεις, ιδίου κόστους, μεγάλου εκτοπίσματος (6.300 τ.) άμεσα παραδοτέα-τουλάχιστον ένα πλοίο, αν υπάρξει συμφωνία μεταξύ Ελλάδος και Γαλλίας.

Πηγή: pronews.gr/