Επίσκεψη του υποψηφίου Βουλευτή με την Ελληνική Λύση Σωτήρη Μπαϊρακτάρη στην Συνδικαλιστική Κίνηση Αστυνομικών Ξάνθης

172

Σε συνέχεια επίσκεψης – ενημέρωσης του υποψήφιου Βουλευτή Ξάνθης με την Ελληνική Λύση κ. Σωτήρη Μπαϊρακτάρη στις 19 Ιουνίου 2019 από τον Διευθυντή Αστυνομίας Ξάνθης Χρήστο Σταμπουλή (Αστυνομικό Διευθυντή) και τον αναπληρωτή του Πασχάλη Γιώρη (Αστυνομικό Υποδιευθυντή ), ο κ. Μπαϊρακτάρης επισκεφθηκε και ενημερώθηκε από το Διοικητικό Συμβούλιο της ΣΥΝΔΙΚΑΛΙΣΤΙΚΗΣ ΚΙΝΗΣΗΣ ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΩΝ ΞΑΝΘΗΣ για τα προβλήματά τους όπως αυτά περιγράφονται στο παρακάτω υπόμνημα τους που του ανέλυσαν στην εκτενή τους παρουσίαση:

« ΣΥΝΔΙΚΑΛΙΣΤΙΚΗ ΚΙΝΗΣΗ ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΩΝ ΞΑΝΘΗΣ

Α) Έλλειψη προσωπικού

​Το σημαντικότερο πρόβλημα που ταλανίζει τα τελευταία χρόνια την Διεύθυνση Αστυνομίας Ξάνθης είναι η σοβαρή έλλειψη αστυνομικού προσωπικού, ικανό για να ανταποκριθεί στις σημερινές απαιτήσεις της ελληνικής κοινωνίας. Αντιλαμβανόμαστε ότι η εικόνα της Δ.Α. Ξάνθης αποτυπώνει την γενικότερη εικόνα της Ελληνικής Αστυνομίας, αλλά τα τελευταία χρόνια στην Διεύθυνση μας δημιουργήθηκαν πολλές νέες υπηρεσίες χωρίς να αυξηθούν οι οργανικές θέσεις της διεύθυνσης, χωρίς την διενέργεια έκτακτων εξωτερικών μεταθέσεων,όπως προβλέπεται σε σχετικούς κανονισμούς του Σώματος. Αποτέλεσμα όλων αυτών ήταν η επάνδρωση των νέων υπηρεσιών να πραγματοποιηθεί από τους ήδη υπάρχοντες αστυνομικούς, αποδυναμώνοντας κατά πολύ τις υπηρεσίες της Διεύθυνσης.
​Το 2012 το Τμήμα Δοκίμων Αστυφυλάκων Ξάνθης μετατράπηκε σε Προαναχωρησιακό Κέντρο Κράτησης Αλλοδαπών, για να καλύψει τις ανάγκες κράτησης των παράτυπων μεταναστών. Δημιουργήθηκε έτσι μια νέα υπηρεσία με 52 οργανικές θέσεις, οι οποίες αφαιρέθηκαν από την οργανική δύναμη της διεύθυνσης. Στο κέντρο κρατούνται κατά μέσο όρο 250 παράτυποι μετανάστες, κάτι που εύκολα κανείς καταλαβαίνει ότι ο αριθμός των 52 αστυνομικών δεν επαρκεί για την ασφαλή φύλαη του κέντρου. Αντιλαμβανόμενο το πρόβλημα αυτό, το Αρχηγείο προσπαθεί να το αντιμετωπίσει με συνεχείς αποσπάσεις, οι οποίες με το πέρασμα του χρόνου μέχρι σήμερα μειώθηκαν κατά 60% με 70% περίπου της αρχικής δύναμης, με ότι κινδύνους αυτό εγκυμονεί. Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι η τωρινή κατάσταση στο κέντρο με μόλις 46 αστυνομικούς αποσπασμένους, όταν κατά την ίδρυση του είχαν αποσπαστεί περί τους 120 αστυνομικούς.
​Όμως η αντιμετώπιση των μεταναστευτικών ροών δεν είναι τωρινό πρόβλημα για την περιοχή της Θράκης, αλλά απασχολούσε πάντα σημαντικό αριθμό αστυνομικών και συγκεκριμένα στην πόλη μας το Τμήμα Συνοριακής Φύλαξης ήταν επιφορτισμένο με τις ανάγκες αυτές. Ερχόμενοι στο σήμερα, που η αθρόα παράτυπη μετανάστευση αποκτά διαστάσεις εθνικού ζητήματος το αστυνομικό προσωπικό, ανεξαρτήτως ειδικότητας, που υπηρετεί στην περιοχή της Θράκης και δη της Ξάνθης καλείται να αντιμετωπίσει το ανωτέρω ζήτημα και να ανταποκρίνεται στις καθημερινές ανάγκες της αστυνόμευσης του Νομού, στερούμενων άλλων δυνάμεων. Σε όλα αυτά η διεύθυνση μας καλείται να ενισχύει σε μόνιμη βάση, με τον υπερβολικό, κατ’ εμάς, αριθμό των 15 αστυνομικών, τα νησιά του Βορειοανατολικού Αιγαίου, που αντιμετωπίζουν το ίδιο, με εμάς, πρόβλημα. Συγχρόνως με όλα αυτά στα πλαίσια διαταγής της Γενικής, εκδοθείσα προ τεσσάρων μηνών, 20 αστυνομικοί της Ξάνθης διενεργούν μικτά συνεργεία ελέγχου στην περιοχή της Μέστης, στα όρια του νομού Ροδόπης με Αλεξανδρούπολη, με αποτέλεσμα να λείπει και αυτός ο αριθμός από την αστυνόμευση της πόλης και τις καθημερινές της ανάγκες.
​Στην πόλη μας, ακόμη δραστηριοποιούνται 02 Κινητές Αστυνομικές Δυνάμεις (Κ.Α.Μ.) αποτελούμενες από 06 αστυνομικούς που υπηρετούσαν της υπηρεσίες της πόλης. Επίσης, ο μεθοριακός σταθμός του Αγίου Κωνσταντίνου (συνοριακός σταθμός Ελλάδας – Βουλγαρίας) δημιουργήθηκε, με την επάνδρωση του να βαραίνει το Αστυνομικό Τμήμα Εχίνου. Οι πολιτιστικές εκδηλώσεις (γιορτές παλιάς πόλης, καρναβάλι), οι αθλητικές (Α.Ο. Ξάνθης στην Superleague, 3 ομάδες στην Γ΄ Εθνική), χαρακτηριστικό που καμία άλλη πόλη στην περιφέρεια μας δεν έχει, καθώς και οι θρησκευτικές ιδιαιτερότητες του τόπου μας (μειονότητα, επισκέψεις επισήμων) απασχολούν σχεδόν σε καθημερινή βάση την αστυνομία της πόλης.
​Οι πάντα χρήσιμες αστυνομικές ομάδες (Ο.Π.Κ.Ε., ΔΙ.ΑΣ., Ο.Ε.Π.Τ.Α.) στην διεύθυνση μας τα τελευταία χρόνια έχουν διαλυθεί, προκειμένου να ενισχυθούν οι κεντρικές υπηρεσίες, καθώς με όλα τα προαναφερόμενα προβλήματα αδυνατούν να ανταποκριθούν στις πάγιες ανάγκες.
​Συνεπώς ενώ η οργανική δύναμη της Δ.Α. Ξάνθης έχει οριστεί στους 412 αστυνομικούς, η πραγματική δύναμη, συμπεριλαμβανομένων και των υπεράριθμων αξιωματικών, για την αστυνόμευση του νομού της Ξάνθης (και όχι της φύλαξης του κέντρου) υπολείπεται κατά τουλάχιστον 20% της οργανικής δύναμης, με αποτέλεσμα οι αστυνομικοί της Ξάνθης να δουλεύουν στα όρια τους.

Β) Αναδιάρθρωση της ΕΛ.ΑΣ. στο Νομό της

Η αναδιάρθρωση της Ελληνικής Αστυνομίας στο Νομό μας επέφερε την κατάργηση του Αστυνομικού Σταθμού Σελέρου και την μετατροπή του Αστυνομικού Σταθμού Ευλάλου σε Αστυνομικό Τμήμα Τοπείρου. Στην πρώτη περίπτωση η κατάργηση του σταθμού δημιούργησε επιπρόσθετα προβλήματα στις υπηρεσίες της πόλης της Ξάνθης, καθώς η αστυνόμευση του τομέα μετατέθηκε της υπηρεσίες της έδρας και όχι στο Αστυνομικό Τμήμα Αβδήρων, όπως θα ήταν λογικό σύμφωνα με το σχέδιο «Καλλικράτης» των Δήμων. Στην συγκεκριμένη περίπτωση όταν και μας ζητήθηκε η γνώμη, ήμασταν εξαρχής αντίθετοι με την κατάργηση του σταθμού, αναλύοντας τους λόγους μας σε σχετικά έγγραφα που αποστείλαμε στην τότε πολιτική και φυσική της ηγεσία μέσω της Π.Ο.ΑΣ.Υ., ζητώντας την παρέμβαση της για την επαναλειτουργία του σταθμού.
​Στην δεύτερη περίπτωση είμαστε απόλυτα σύμφωνοι με την αναβάθμιση, αλλά απαιτήσαμε την διενέργεια έκτακτων εξωτερικών μεταθέσεων, κάτι το οποίο δεν πραγματοποιήθηκε, με αποτέλεσμα και αυτό το νεοϊδρυθέν τμήμα να επανδρωθεί με αστυνομικούς της Διεύθυνσης.
​Κάτι τελευταίο που δεν εισακούστηκε από την ηγεσία κατά την διαδικασία της αναδιάρθρωσης, το οποίο αποτελεί πάγια απαίτηση μας ήταν και παραμένει να είναι η ίδρυση τμήματος τροχαίας αυτοκινητοδρόμων για την ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟ, η οποία λειτουργεί τα τελευταία 12 χρόνια και αποτελεί την μοναδική είσοδο στην χώρα μας από αρκετές ξένες χώρες, που συνορεύουν με την Ανατολική Μακεδονία και Θράκη. Το έργο που θα επιτελούσε το τμήμα τροχαίας αυτοκινητοδρόμων στην περιοχή της θα ήταν καθοριστικής σημασίας σε πολλούς τομείς και κρίνεται απαραίτητη η ίδρυση της ανωτέρω υπηρεσίας, όπως ισχύει και στους περισσότερους αυτοκινητοδρόμους της χώρας.
​Επίσης, η αναδιάρθρωση στον νομό μας δημιούργησε αστυνομικά τμήματα με οργανική δύναμη, πολύ κατώτερη του αναγκαίου, με αποτέλεσμα να αδυνατούν να εξυπηρετήσουν τις ανάγκες του σχεδίου αστυνόμευσης «ΠΕΡΣΕΑΣ», έχοντας ως επακόλουθο την καθημερινή ενίσχυση τους από κεντρικές υπηρεσίες, οι οποίες όμως και αυτές με την σειρά τους αποδυναμώνονται και παρατηρείται το οξύμωρο, οι εποχούμενες περιπολίες των περιφερειακών τμημάτων να επανδρώνονται επαρκώς, σε αντίθεση με αυτές της πόλης.


Γ) Εγκαταστάσεις του κτιρίου της Δ.Α. Ξάνθης

​Η Δ.Α. Ξάνθης στεγάζεται στην πόλη της Ξάνθης επί της οδού Νέστου 2Α σε ένα κτίριο πολύ παλαιάς κατασκευής (1970), του οποίου η προηγούμενη χρήση του ήταν νοσοκομείο. Η Διεύθυνση Δόμησης του Δήμου Ξάνθης σε παλαιότερο χρόνο διενεργώντας αυτοψία επί του κτιρίου έκρινε την επικινδυνότητα και την ακαταλληλότητα του, που αποτυπώνονται σε σχετική τους έκθεση αυτοψίας. Κατόπιν αυτής της ενέργειας το Αρχηγείο πρόεβει σε σχετικές εργασίες που πραγματοποιήθηκαν πριν από περίπου ένα χρόνο, αλλά ακόμη και σήμερα διαπιστώνουμε ρωγμές σε αρκετά σημεία, αποκόλληση τμημάτων σκυροδέματος, εμφάνιση υγρασίας σε πολλά γραφεία και εισροή υδάτων αγνώστου προελεύσεως στο δεύτερο υπόγειο δημιουργώντας εστίες από λιμνάζοντα ύδατα που διευκολύνουν την ανάπτυξη κάθε είδους εντόμων και μικροβίων προκαλώντας έντονη δυσοσμία σε όλους τους ορόφους του κτιρίου, με αποκορύφωμα τον χώρο των κρατητηρίων στο υπόγειο όπου ο σκοπός πέραν των καθηκόντων του, βρίσκεται αντιμέτωπος με άθλιες συνθήκες εργασίας. Απαραίτητη προϋπόθεση κρίνεται πλέον η μεταστέγαση της αστυνομικής διεύθυνσης, ειδάλλως θεωρείται αναγκαίο να πραγματοποιούνται σχεδόν κάθε χρόνο βελτιωτικές εργασίες και συντήρησης.


Δ) Οχήματα Δ.Α. Ξάνθης

​Ο στόλος της διεύθυνσης μας παρόλο που πριν χρόνια ήταν σε ικανοποιητικό επίπεδο, σήμερα βρίσκεται σε απογοητευτικό επίπεδο, καθώς κάθε αστυνομική Υπηρεσία διαθέτει κατά μέσο όρο ένα λειτουργικό όχημα, το οποίο βρίσκεται σε λειτουργία επί 24ώρου βάσεως. Περιφερειακά αστυνομικά τμήματα, με τοπική τους αμοδιότητα να είναι δύσβατα μέρη καλούνται να ανταπεξέλθουν με επιβατικά οχήματα, με τις βλάβες να αποτελούν λαθημερινό φαινόμενο. Σε σταθερά σημεία ελέγχων, σε απόσταση μέχρι και 90 χιλιομέτρων μακριά από την έδρα, τα οχήματα πέρα από συνεχείς μετακινήσεις, αποτελούν και τον μόνο χώρο, όπου μπορούν οι συνάδελφοι να καταφύγουν όταν αντιμετωπίζουν δύσκολες καιρικές συνθήκες, με αποτέλεσμα τα οχήματα αυτά να παραμένουν ακίνητα για πολλές ώρες, αλλά να βρίσκονται σε λειτουργία. Επίσης, από την διεύθυνση μας αποσπούνται και οχήματα προς άλλες διεύθυνσεις, οι οποίες μπορούν να αντιμετωπίζουν σοβαρά προβλήματα, αλλά δεν είναι η διεύθυνση μας αυτή που αντέχει να στερείται των δικών της οχημάτων. Όπως όλη η ΕΛ.ΑΣ., έτσι και εμείς αναμένουμε με μεγάλη προσμονή νέα οχήματα, τα οποία θα βελτιώσουν κατά πολύ τις εργασιακές συνθήκες των αστυνομικών.

Με εκτίμηση,

ΓΙΑ ΤΟ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ

Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ
ΓΟΥΝΑΡΙΔΗΣ Νικόλαος

Ο ΓΕΝ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ
ΔΡΟΣΙΔΗΣ Παναγιώτης»